دیوار پوش ها دارای انواع مختلفی هستند دیوار پوش سه بعدی، دیوار پوش کامپوزیت، دیوارپوش چوبی، دیوار پوش های سلولزی و دیوار پوش PVC که قیمت هر دیوار پوش با توجه به جنس و وسعت متفاوت می باشد.

پلی وینیل کلراید با نام اختصاری  پی وی سی (pvc) ، نوعی پلیمر ترموپلاستیک است که کاربرد زیادی در فناوری های نوین ساختمانی دارد. این ماده جایگزین مناسبی برای مصالح ساختمانی قدیمی می باشد که در سال های اخیر به دلیل اجرای سیستم سبک سازی ، جلوگیری از اتلاف انرژی و اهمیت زیبایی در دکوراسیون داخلی ساختمان به شدت مورد توجه قرار گرفته است.دیوارپوش در گروه پوشش های دیواری داخلی خارجی قرار می گیرد.

دردهه های گذشته دیوار پوش ها در صنعت ساختمان سازی نقش مهمی نداشته اند ولی به لطف و مدد پیشرفت های اخیر صنعت پتروشیمی و بالا رفتن کیفیت و ارزان تر شدن دیوار پوش های پی وی سی این محصول مهم ساختمانی جایگاه مناسبی در معماری های داخلی ساختمان ها , ادارات و حتی منازل پیدا کرده است تا جایی که شرکت ها و تولید کنندگان دیوار پوش های pvc هر ساله با ارائه طرح ها و پایین آمدن قیمت تولید پنجره تازه در صنعت معماری و ساختمان سازی گشوده است, دیوارپوش پی وی سی علاوه بر مزیت زیبایی و مدرن سازی فضای داخلی ، تاثیر زیادی بر کاهش وزن ساختمان و همچنین افزایش استحکام آن ها دارند. این دیوارپوش ها به دلیل عمر بالا، بسیاری از هزینه های اضافه از قبیل ترمیم و بازسازی و رنگ آمیزی ساختمان را کاهش می دهند. از سوی دیگر به دلیل جلوگیری از هدر رفتن حرارت و برودت ساختمان، به عنوان یک عایق مقاوم ساختمانی عمل می کنند.

دیوار پوش های شرکت آذران فضا نما با قابلیت نصب در ادارات , منازل و آشپزخانه ها در جدید ترین مدل ها در کنار شما عزیزان می باشد .

انواع دیوارپوش

ديوار پوش چوبی:چوب به خاطر طرح و نقش و رنگ خاص خود آرامش و امنيت خاصی به فضا می دهد.امروزه به خاطر گران بودن و محافظت از محيط زيست از چوبهای مصنوعی استفاده می شود.

ديوارپوش سنگی: از ديوارپوش هاي پر مصرف در صنعت ساختمان هستند.از این نوع دیوارپوش ها به دلیل وجود تنوع در طرح و رنگ و نوع بافت به فراوانی مورد استفاده قرار می گيرد.

ديوارپوش پی وی سی ( ديوارپوش PVC ):اين نوع ديوارپوش ها از روکش pvc بروی آنها استفاده می شود. مقاوم در برابر سرما و گرما است.

دیوار پوش های سلولزی:اساس آنها تشکيل شده از الياف مصنوعی سلولز رزين های ساختمانی و پيگمنت های مقاوم می باشد.

کاربرد های دیوارپوش

  • طراحی و اجرا برای دیوارپوش سوله های صنعتی
  • اجرا برای دیوارپوش و دیوار کاذب ویلاها و ساختمان های مسکونی
  • قابل اجرا برای دیوارپوش پی وی سی و دیوار کاذب کانکس های ثابت و متحرک
  • قابل اجرا برای دیوارپوش مجتمع های تجاری و اداری
  • قابل اجرا دردیوارپوش انبارها ، سالن های مرغداری و....
  • استفاده در مراکز پزشکی،اداری،تجاری،مسکونی،تفریحی ،آموزشی ،بهداشتی و غیره
  • اجرای دیوارپوش پی وی سی در فضای داخلی فرودگاه ها ، راه آهن و ...

نصب دیوار پوش pvc

 روش نصب دیوارپوش pvc با زیر سازی فلزی

در این روش پانل های پی وی سی به روی زیرسازی فلزی پیچ می شوند. ابتدا سازه فلزی به دیوار وصل و سپس تراز می شود. در این روش می توان یک لایه عایق در فاصله آزاد میان پانل ها و دیوار اصلی قرارداد، که خود عامل مهمی در صرفه جویی انرژی محسوب می شود. وجود فاصله بین دیوار و پانل ها علاوه بر رفع ناشاقولی احتمالی دیوار اصلی امکان عبور تاسیسات ( برق و تاسیسات مکانیکی ) بدون ایجاد تخریب بر روی دیوار اصلی را امکان پذیر می سازد. از مزایای این روش، امکان اجرای کار با انواع سطوح از قبیل دیوارهـای آجری، سفال، سیمانی، بدون نیاز به ایجـاد مصالح گچ و خاک کـردن می باشد. از دیگـر مزایای این روش می توان به دفن نشدن لوله های تاسیساتی در داخل دیوار که علاوه بر ایجاد خوردگی و تحمیل هزینه تعمیرات آتی و عدم دسترسی آسان به تاسیسات را به همراه دارد، اشاره کرد.

ویژگی ها و مزیت دیوارپوش

  • کاهش ۴۰ درصد اتلاف انرژی فضای داخلی ،کاهش قابل توجه استهلاک در تاسیسات حرارتی و برودتی:
    به علت نفوذ ناپذیری فوق العاده خود باعث کاهش انتقال حرارت بین فضای داخلی و خارجی ساختمان می گردد.
  • عایق صوتی ،عایق حرارتی:
    قسمتی از انرژی صوتی تولید شده در فضا پس از برخورد با سطح، جذب شده و بقیه از آن عبور می کند، هر چه مقدار انرژی جذب شده توسط سطح بیشترباشد، میزان عبور صدا از سطح کمتر خواهد بود
  • توجیه اقتصادی ،تنوع در طرح ورنگ،وزن سبک
  • قابلیت شستشو ،قابلیت انعطاف پذیری و شکل گیری آسان ،قابلیت مونتاژ و نصب آسان
  • مقاومت بالا در برابر مکان های مرطوب ،مقاوم در برابر لرزش ،مقاوم در برابر اسید ها وبازها،مقاوم در برابر پوسیدگی
  • ضد آب،ضد اشتعال،ضد خش و سایش
  • طول عمر بسیار بالا و تعویض قسمتها به صورت موضعی:
    این محصول تا زمانی که در معرض نور خورشید، شعله مستقیم آتش و یا ضربه جسم نوک تیز نباشد به هیچ عنوان نیازی به تعویض یا تعمیر نخواهد داشت.

قیمت دیوارپوش

قیمت دیوارپوش بر حسب موادی که استفاده شده و همچنین اندازه آن در متر مربع و روکشدار و غیر روکشدار بودن می تواند متغیر باشد.

به عنوان مثال دیوار پوش های چوبی بخاطر طرح و نقش و رنگ خاص خود از قیمت بالاتری نسبت به دیگر دیوارپوش ها برخوردار هستند.تفاوت های جزیی که میان قیمت دیوارپوش وجود دارد، می تواند دلیل بر میزان کیفیت و نتیجه نهایی باشد.در آخر چیزی که می تواند مهم باشداین است که در کنار این مسائل دیوارپوش با کیفیت و مدرنی انتخاب کنیم.

برای راهنمایی بیشتر در انتخاب دیوارپوش و اطلاع از قیمت ها می توانید با راه های ارتباطی کارشناسان ما، که در تماس باما سایت قرار دارد ارتباط برقرار کنید.